سانسور شدن توئيت‌هاي كرونايي در هند



به نقل از ورج، چندي پيش اخباري مبني بر حذف توئيت‌هايي درباره برخورد دولت هند با ويروس كرونا در فضاي مجازي منتشر شد و در اين گزارش قصد داريم درباره اين موضوع توضيحاتي را به شما كاربران ارائه دهيم.
توئيتر بيش از ۵۰ توييت انتقادي از نحوه برخورد دولت هند با ويروس كرونا را حذف كرده و بهتر است بدانيد اين درخواست از سوي دولت هند انجام شده كه بر اساس اعلاميه افشاي اطلاعات در پايگاه داده Lumen، دولت هند براي اولين بار توسط يك سايت خبري هندي به توئيتر گزارش داده كه روز جمعه ۵۲ توييت سانسور شود.
بهتر است بدانيد كه اين توئيت‌هاي سانسور شده شامل يك عضو پارلمان هند، دو فيلم ساز، يك بازيگر و يك وزير ايالتي بنگال غربي است.
سخنگوي توئيتر در نامه‌اي به The Verge اعلام كرد كه اين شركت ممكن است باعث شود برخي از توئيت‌ها توسط افراد داخل هند قابل مشاهده نباشد، در صورتي كه اين توييت‌ها قوانين محلي را نقض مي‌كنند. البته توئيتر در اقدامي كاربران حساب‌ها را مطلع كرده كه اين سانسور در پاسخ به درخواست قانوني دولت هند انجام شده است.
در اين اطلاعيه آمده:
"هنگامي كه يك درخواست قانوني معتبر دريافت مي‌كنيم، آن را طبق قوانين Twitter و قوانين محلي بررسي مي‌كنيم. اگر محتوا قوانين Twitter را نقض كند، محتوا از سرويس حذف خواهد شد ".
به گفته سخنگوي توئيتر اگر تشخيص داده شود كه در يك حوزه قضايي خاص توئيت‌ها غيرقانوني است، اما مغاير با قوانين توئيتر نيست، ما مي‌توانيم از دسترسي به مطالب در هند خودداري كنيم. در همه موارد به صورت مستقيم به دارنده حساب اطلاع مي‌دهيم تا آن‌ها مطلع باشند كه دستور قانوني مربوط به حساب را دريافت كرده ايم.

ضعف توئيتر دربرابر اقدامات مقامات هنديالبته بهتر است بدانيد كه اين اولين بار نيست توئيتر در برابر فشار‌هاي دولت هند سر خم مي‌كند. در اعتراضات كشاورزان در ماه فوريه، اين شركت بيش از ۵۰۰ حساب را به طور دائمي مسدود كرد و در آن زمان نيويورك تايمز گزارش داد كه دولت هند اعلاميه عدم تطابق با اين شركت را صادر كرده است.
از جمله حساب‌هاي به حالت تعليق در ماه فوريه، مجله خبري هند The Caravan بود، چراكه گفته بود قوانين هند انتشار مطالبي را كه دولت آن را افترا آميز مي‌داند و يا مي‌تواند باعث خشونت شود محدود كرده است.

 

منبع:yjc.news

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.